استفاده بهینه جوانان از فضای مجازی برای انعکاس بیداری اسلامی
بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی
بیداری اسلامی و حمایت از جنبش 99%
درباره وبلاگ


این وبلاگ بر آن هست تا جنبش بیداری اسلامی در سراسر دنیا را حمایت کند پس با ما همراه باشید.

پيوندها
افزایش تضمینی بازدید - افزایش پیج رنک
چاپار
سنگر دفاع از آرمانها
دانلود رایگان
ردیاب خودرو

تبادل صحبتهای ناگفته
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بصیرت از دیدگاه رهبری، بیداری اسلامی و آدرس ellahi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 669
بازدید کل : 57922
تعداد مطالب : 181
تعداد نظرات : 5
تعداد آنلاین : 1



فال امروز


<-PollName->

<-PollItems->

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

نويسندگان
علی علیکرمی

آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, :: 10:8 :: نويسنده : علی علیکرمی

«رشا الشهید علی»، از بانوان فعال رسانه‌ای مصر و کارشناس فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) ضمن بیان این مطلب گفت: رسانه‌ها دو گروه هستند؛ گروهی که فتنه‌افکنی و آشوب بین ملت‌ها را رواج می‌دهند و گروهی دیگر که واقعیت‌ها را بدون هیچ‌گونه جهت‌گیری و به صورت درست و با حفظ امانت منعکس می‌کنند.

رشا الشهید در ادامه افزود: رسانه‌ها در تشدید یا کاهش تنش‌ها و حساسیت‌ها نقش زیادی دارند و رسانه در واقع ابزاری برای آگاهی از وقایع روز و صدق و کذب اخبار و رویدادهای مختلف است، اما متأسفانه برخی رسانه‌ها که تبلیغات زیادی نیز دارند، واقعیت‌ها را مخدوش می‌کنند؛ هر چند که خیلی موفق نخواهند بود؛ زیرا افکار عمومی سرانجام اهداف مغرضانه این رسانه‌ها را درک خواهد کرد.

الشهید همچنین تصریح کرد: از نخستین روز آغاز انقلاب‌های مردمی در کشورهای عربی رسانه‌ها اعم از اسلامی و غیر اسلامی هر یک به نوعی فعالیت‌های این رویداد مهم را پوشش دادند و در این میان جوانان مسلمان از رسانه‌های مجازی بیشترین استفاده را کرده و با استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی برای انعکاس انقلاب‌های منطقه بهره بردند.

جوانان در رأس رسانه‌های گویای حقایق انقلاب‌های منطقه

این بانوی فعال مصری خاطرنشان کرد: در رأس بیشتر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی که امروز واقعیت‌های مربوط به انقلاب‌های منطقه را منعکس می‌کنند، جوانان هستند، این رسانه‌ها موضعی صادقانه دارند و حتی از شبکه‌های ماهواره‌ای و پایگاه‌های اینترنتی مشهور هم صادقانه‌تر مسائل و واقعیت‌های انقلاب را منعکس می‌کنند.

این کارشناس فضای مجازی تأکید کرد: در انقلاب تونس به عنوان نخستین انقلابی که روی داد، جوانان از شبکه‌های اجتماعی همچون «یوتیوب» و «فیس بوک» استفاده بهینه کرده و از طریق این شبکه‌ها انگیزه‌ها و خواسته‌هایشان را مطرح کردند و به محض انتشار اخبار مربوط به این انقلاب در شبکه‌های اجتماعی، مردم جهان عرب بیدار شدند و دیگر انقلاب‌های منطقه از جمله مصر نیز کم کم شکل گرفت.

رشا الشهید همچنین ادامه داد: اخبار منتشره در شبکه‌های مجازی بیش از دیگر رسانه‌ها در جهت‌گیری‌های مردمی انقلاب‌های منطقه تأثیرگذار بود و در این شبکه‌ها جوانان با هماهنگی یکدیگر، تجمعات و تظاهرات‌های مردمی را طراحی می‌کردند و فراخوان برگزاری تجمع و تحصن می‌دادند.

وی نقش و مسئولیت رسانه‌های اسلامی را در برابر رسانه‌هایی که برای تحریف مسیر انقلاب‌های مردمی تلاش می‌کنند، تبیین کرد و گفت: رسانه اعم از روزنامه، اینترنت و نشریات مؤسسات آموزشی و دولتی در واقع فضایی برای ابراز عقاید و دیدگاه‌های شخصی و دغدغه‌های ملی است و رسانه اسلامی نیز ابزاری برای ابراز عقاید اسلامی به شمار می‌آید، ما باید اول دنبال پاسخ این سؤال باشیم که چرا رسانه‌های ضد اسلامی که بر باطل بنیان نهاده شده‌اند، از رسانه‌های اسلامی که حق و حقیقت را تبیین می‌کنند، پیشی‌ گرفتته‌اند و این چرایی‌ها را طی برنامه‌هایی با حضور کارشناسان پاسخ دهیم.

برخی رسانه‌ها جنگ دینی را رواج می‌دهند

رشا الشهید با بیان این که برخی رسانه‌ها برای ترویج جنگ دینی بین ملت‌ها تلاش می‌کنند، تأکید کرد: ما باید امکانات مادی و معنوی رسانه‌های اسلامی را بسیج کنیم و با سازماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای خود جنگ دینی آنان را پاسخ دهیم و بدانیم که اگر راهی صحیح و اصولی برای تحقق اهدف خود انتخاب کنیم، بسیار موفق‌تر از رسانه‌های دشمن که مروج جنگ دینی هستند، خواهیم بود.

این کارشناس مصری فضای مجازی در پایان درباره انعکاس مواضع جمهوری اسلامی ایران و حضرت امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) در رسانه‌های مختلف جهان اسلام، یادآور شد: برخی این رسانه‌ها عملکردی موفق در تبیین بیانات مقام معظم رهبری داشته‌اند، اما تعدادی نیز با غرض‌ورزی‌های خود جهت‌گیری‌های ایران و رهبر این کشور را منعکس نمی‌کنند، بنابراین باید در این راستا فعالیت‌های بیشتری انجام و برنامه‌های متنوعی تولید شود.

رشا الشهید علی، دارای تحصیلات عالی در رشته بازرگانی و فعال در زمینه حقوق زنان است که تاکنون به عنوان کارشناس و سخنران در مصر فعالیت کرده و از کارشناسان زبده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز محسوب می‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: